Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 10-12-2015 16:46:14
Elektronica & TV

Espressomachine omruilen

men heeft in een toelichting op de wet overeenkomst op afstand bedacht dat u in de herroepingstijd de machine in die mate mag gebruiken als dat u hem in de winkel zou mogen gebruiken en inspecteren. maar aan de andere kant mag je het product bekijken en inspecteren op de kenmerken.


dat is een lastige spagaat. ik denk dat als u alleen met water de boel had getest, dat u dan de machine nog wel onder het herroepingsrecht had kunnen terugsturen, zoals ik het begrijp bent u al verder gegaan. nu komt u in het volgende wetsartikel terecht en dat is van de non-conformiteit. het product voldoet niet aan wat u er gezien de overeenkomst van mocht verwachten.


dan blijft een recht op herstel of vervanging voor u over (dit mag overigens niet te lang duren), lukt dat de verkoper niet binnen redelijke termijn dan komt ontbinding van de overeenkomst in zicht.


 


leest u dit


 


klik http://blog.iusmentis.com/2015/06/15/is-het-nog-steeds-een-uitprobeertermijn-en-geen-zichttermijn/" target="_blank">hier er even op na, ook de reacties onder het artikel.


 


wat nu te doen? ik zou deze klacht op klachtenkompas.nl van de consumentenbond zetten, eis daarin in ieder geval een vervanger en geen reparatie.


 


waardeloos voor u, nu u er zoveel geld aan heeft gespendeerd.