Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

reflecs
reflecs - 12-01-2016 09:31:22
Computers & Telefonie

Klacht: vier weken geen internet door hollandsnieuwe sim wissel actie

Gert b schrijft in een reactie:




ge

door gert b 12 jan 2016 om 09:03
antwoorden / vragen


tot vandaag de dag heeft de helpdesk niet gereageerd op de e-mail met de link naar deze klacht. tot  woensdag 6 januari heeft zijn internet niet gewerkt.mijn schoonvader heeft naar aanleiding van de gegeven reacties wel nieuwe informatie verstrekt.1) de belwinkel had hem na zijn eerst bezoek inderdaad een sim meegegeven met de boodschap dat zodra zijn internet niet meer werkte hij de sim moest verwisselen. dat heeft mijn schoonvader gedaan toen hij op een dag zijn telefoon aanzette en hij niet meer kon what’s appen en hij foutmeldingen kreeg over zijn wachtwoord. zoals verteld kwam de internet verbinding daarna nog steeds niet tot stand.2) hij vertelde dat de telefoongesprekken mbt “de kaart” gingen over een probleem met zijn specifieke telefoon (samsung). op deze telefoon had vroeger een vodafone abonnement  gezeten. dat gaf nu problemen ook al zat hij al ruim een jaar op een hollandsnieuwe abonnement. om die reden moest er “een nieuwe kaart aangemaakt worden” door de technische dienst van hollandsnieuwe.mijn schoonvader heeft na overleg met mij uiteindelijk de helpdesk gebeld omdat mailen schijnbaar geen zin heeft. toen ik het nummer opzocht zag ik al dat hollandsnieuwe met de helpdesk stopt en mensen naar de belwinkel dirigeert. ergens vond ik nog een 0900 telefoonnummer, maar toen hij dat belde kreeg hij waarschijnlijk een computer stem die hem vertelde dat hij iets moest downloaden.mijn schoonvader werd echter in de late namiddag gebeld en toevallig hoorde hij zijn telefoon overgaan. hij kreeg iemand aan de lijn, waarschijnlijk van de technische dienst en die vertelde hem dat er een nieuwe kaart aangemaakt was en dat hij zijn telefoon even op vliegtuigstand moest zetten. dat heeft hij gedaan en toen hij hem daarna weer uit die stand haalde werkte zijn internet.conclusie: 1) waarschijnlijk heeft het verzoek tot aanmaken van een kaart een doorloop tijd van een a twee weken wat verder is vertraagd geweest door de kerst periode. 2) pas verder op met telefoons waar vroeger een vodafone abonnement op zat. 3) ga naar een becompany bij problemen, hollandsnieuwe heeft de menselijke helpdesk compleet afgeschaft en doorgeschoven naar de belcompany winkels.