Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster1
zoekster1 - 25-01-2016 22:26:27
Winkels & Webshops

Mag bol.com een deel van de bestelling weigeren ondanks bewijzen?

Ik heb even verder gezocht en ik kom steeds hetzelfde tegen. een kennelijke vergissing/fout kan teniet gedaan worden door nader onderzoek van de koper. u voelde aan uw water dat er iets niet goed zat, maar door het telefonisch contact met de klantenservice is bij u gerechtvaardigd vertrouwen gewekt dat het toch klopte met de prijs. dan wordt het voor bol.com veel moeilijker om onder de overeenkomst uit te komen.

uit deze link klik http://www.juridischevoorwaarden.nl/artikel/10/bolcom-beroept-zich-op-haar-algemene-voorwaarden" target="_blank">hier

maar het kan natuurlijk ook voorkomen dat een fout in een prijs niet zo duidelijk is, bijvoorbeeld omdat de foutieve prijs niet zo veel afwijkt als in het geval van de laptop van bol.com. in dat geval is het prettig wanneer je kan terugvallen op algemene voorwaarden waarin staat dat je niet gebonden bent indien het aanbod een fout of vergissing bevat. je zult dan uiteraard wel aan moeten tonen dat sprake is van een fout en dat aan de consument geen beroep op gerechtvaardigd vertrouwen toekomt.



uit de volgende link http://www.wetrecht.nl/een-rechtsgeldige-overeenkomst/  klik http://www.wetrecht.nl/een-rechtsgeldige-overeenkomst/" target="_blank">hier


er moet dus bij de koper een wil tot kopen en een wilsverklaring tot kopen zijn, terwijl er bij de verkoper een wil tot verkopen en een wilsverklaring tot verkopen moet zijn. is dat niet het geval, dan is er geen overeenkomst tot stand gekomen. de enige uitzondering daarop is het ‘gerechtvaardigd’ vertrouwen, waarmee een aanbieder of aanvaarder zich kan beschermen tegen iemand die opeens aangeeft dat hij de overeenkomst helemaal niet wilde.