Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

da
daehanminguk - 05-02-2016 03:18:21
Elektronica & TV

Google chromecast werkt niet

Bedankt voor jullie reacties. super dat jullie meedenken voor een oplossing. mijn tv (samsung) en mijn telefoon (galaxy s6) voldoen volgens de website van google chromecast aan de vereisten. het probleem doet zich ook voor met andere toestellen (galaxy s5 en note 4). ik heb een factory reset uitgevoerd zonder succes. ik heb de chromecast gevoed via de meegeleverde adapter in plaats van via usb. ook dat hielp niet. mijn router gaat volgens kpn ook samen met de chromecast.
het probleem ontstaat wanneer ik via de chromecast app wil casten/mirroren. ik zie dan even het beeld van mijn galaxy en daarna "bevriest" het beeld. in de cs app krijg ik de melding "disconnecting..." en "casting screen to chromecast has ended.". op de tv zie ik "cast connection stopped. chromecast seems to have lost its connection with your device.". ik krijg dan voor geen mogelijkheid meer een verbinding tot stand. de cs app kan mijn cs niet meer vinden. ik moet dan handmatig mijn cs opnieuw opstarten. het probleem herhaalt zich dan weer. het klopt dat de cs 2 in 2014 nog niet uit was. het probleem bestaat echter nog steeds. in 2014, 2015 en ook in 2016. de lijst van gebruikers met problemen groeit op het product forum van chromecast. alleen experts antwoorden met standaard antwoorden en reageeren vervolgens niet meer.

wat ik begrijp uit jullie reacties is dat garantie zich beperkt tot hardwarematige problemen? mijn reden om een cs aan te schaffen was om mijn telefoonscherm te delen naar mijn tv. dat ik ook mijn computerscherm kan delen en vanuit bijvoorbeeld youtube kan afspelen doet er voor mij niet toe. ik wil mijn telefoonscherm kunnen delen.

ik ga de chromecast binnenkort bij iemand anders thuis proberen. dan kan ik met zekerheid uitsluiten of het probleem niet aan mijn netwerk ligt. nogmaals bedankt voor jullie tips. ik houd jullie op de hoogte.