Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster1
zoekster1 - 19-03-2016 15:13:14
Huishouden & Energie

Eames lounge chair

Wat een bedrag! daar mag u wel een goedwerkende stoel voor verwachten.

u kunt een aangetekende brief en tevens mail naar de verkoper sturen, waarin u aangeeft dat de stoel een non-conform product is, dwz dat deze stoel niet beantwoordt aan wat je er gezien de overeenkomst van mag verwachten. vermeld dat u recht heeft op kosteloos herstel of vervanging van de stoel. benoem de aankoop datum en wat u precies heeft gekocht (specificaties) en het aankoop bedrag. noem het moment waarop het gebrek zich openbaarde. stel een termijn waarbinnen de stoel moet zijn gerepareerd of vervangen.
eindig de brief met

bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst en verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen.


ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

vriendelijke groet, naw gegevens, dateer brief/mail. zet bovenaan:  betreft: ingebrekestelling.

als u een rechtsbijstandsverzekering heeft dan kunt u die nu meteen inschakelen. dan hoeft u al die moeite niet te doen. wil de verkoper dan nog niet meewerken, dan zult u de juridische weg (naar de rechter) moeten bewandelen.
flink tekeer gaan op het internet, waarbij u de naam van de firma noemt, mag ook nog wel eens helpen. bewaar dat voor het laatst, maar laat de verkoper wel merken dat u enige publiciteit geven aan deze klacht niet zult schuwen.

probeer hem eerst maar te overtuigen met juridische argumenten.