Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ddr
ddr - 08-04-2016 16:31:00
Geldzaken & Recht

Eigen risico bij zakkenrollen pinpas

Buiten de vraag of u pasjes zijn gestolen staat er in de voorwaarden die door de banken zijn gemaakt dat u verantwoordelijk bent voor het pasje.
bij ons is het pasjes dat vernieuwd moest worden verzonden maar nooit aangekomen. ik zat in de rij op het politieburo. vele pasjes waren niet aangekomen. een hele serie pasjes was na het versturen door de bank onderschept. in de voorwaarden van de bank staat dat de houder van de pas verantwoordelijk is voor de pas op het moment van verzenden. ook al heeft u de pas nooit in handen gehad. pas nadat wij formulieren hadden ingevuld waarin we verklaarde alle zorgvuldigheid in acht te hebben genomen kregen we na een aantal weken ons geld terug. dit was wel een aantal jaren geleden. er kon toen in bepaalde landen tot een bepaald bedrag gepint worden zonder pincode.  ik heb wel eens begrepen dat op de chip van de pas de pincode staat. met de juiste apparatuur is de code van te pas af te lezen. hier hadden we verschillende randomreaders van de rabo bank. bij inloggen geeft onwillekeurig welke reader we gebruikte al aan als je een verkeerde pincode aangeeft.