Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster1
zoekster1 - 15-04-2016 13:13:42
Huishouden & Energie

Koopovereenkomst ontbinden na 6 vergeefse reparaties?

In de wet staat dat u recht heeft op vervanging of herstel, duurt dat echter te lang en heeft u daar veel overlast van, dan mag u de overeenkomst ontbinden. eigenlijk is toch altijd de beste insteek een ingebrekestelling te sturen, waarin u de verkoper een uiterste termijn geeft om de problemen met het product op te lossen. u moet bij de verkoper zijn, niet bij philips! als na die uiterste termijn de problemen nog niet zijn opgelost, zo stelt u, kunt u de overeenkomst ontbinden. hou het krap en verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 2 weken. doe dit alles via het klachtenformulier van thuiswinkel.
klik hier

benoem in de mail ook alle gebreken met data en wat er aan is gedaan en wat de uitkomst van de reparaties was. u staat heel sterk, want de bewijslast van de gebreken ligt de eerste 6 maanden na aflevering bij de verkoper.

wil de verkoper dan nog niet meewerken, dan wordt het tijd om de geschillencommissie thuiswinkel in te schakelen.