Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gsm
gsm - 16-04-2016 10:12:27
Computers & Telefonie

Onderbreking internet van ziggo

internet uitval komt meer voor bij ziggo, sinds de upc overname:
https://community.ziggo.nl/bekabeld-internet-37/internet-valt-steeds-even-uit-3273/index7.html#post84859" target="_blank">https://community.ziggo.nl/bekabeld-internet-37/internet-valt-steeds-even-uit-3273/index7.html#post84859

als zowel de wifi- als de bekabelde verbinding wegvalt, dan is het niet een wifi probleem, waarbij je andere kanalen moet zoeken, enz, enz. het probleem zit dan in de router of alles wat zich daar achter bevindt. gaat het om een enkel apparaat, dan kan malware of een aangetast stuurprogramma de oorzaak zijn.
het kan ook voorkomen dat een apparaat met malware is besmet en dat dit apparaat voor alle andere aparaatverbindingen ook een probleem vormt, omdat bijvoorbeeld de internet verbinding zo goed als geblokkeerd wordt door malware verkeer.
begin een test daarom in principe met slechts één aangesloten en ingeschakeld apparaat en onderzoek hoe de werking is.
vaak betreft het een dns-server probleem. bij iedere transactie op internet gaat het stuurprogramma voor lan of wlan standaard contact zoeken met de router en vraagt de router om een verbinding te maken met een dns-server. via-via komt je pc of tablet dan uiteindelijk uit bij een dns-server die de gewenste domeinnaam kent en het juiste bijbehorende ip-adres in zijn lijstje heeft staan. het stuurprogramma van de pc wordt via de router op de hoogte gebracht van het juiste ip-adres. vervolgens gaat het stuurprogramma via dat ip-adres proberen om verbinding te maken met de gewenste server op het internet.
als het probleem bij de dns servers van de provider ligt dan kan het helpen om zelf andere dns servers te kiezen.
dat kan bij de meeste modem/routers bij de internet instellingen gedaan worden, of op de je eigen pc in de eigenschappen van het tcp/ipv4 protocol.
bekende open dns tcp/ip serveradressen zijn voor dns1 (voorkeur): 208.67.222.222 en voor dns2 (alternatief): 208.67.220.220.
vul je deze adressen in de modem/router in, dan gelden ze in een klap voor al je apparaten in huis.

lees dit ook: 
https://community.ziggo.nl/bekabeld-internet-37/wie-heeft-last-internet-stops-modem-technicolor-tc7210-9674/index1.html#post84956" target="_blank">https://community.ziggo.nl/bekabeld-internet-37/wie-heeft-last-internet-stops-modem-technicolor-tc7210-9674/index1.html#post84956