Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Po
Pomeon - 26-04-2016 04:46:47
Winkels & Webshops

Heeft iemand mailadres of adres etc etc

Ik word altijd een beetje verdrietig als ik dit soort dingen lees. ondanks dat het (voor mij) overduidelijk is dat het hier niet gaat om een betrouwbare webshop, begrijp ik dat dit voor andere mensen (die niet weten op watvoor punten ze moeten letten) niet altijd makkelijk te zien is. 
treurig dat(/als) je in zulke gevallen je geld gewoon kwijt bent. 

het lijkt erop dat de website z'n oorsprong in turkije heeft. waar de schoenen dan vandaan komen, zou ik niet kunnen zeggen. waarheen heb je de schoenen eigenlijk retour gestuurd? 

ik ga er even van uit dat je al op allerlei manieren hebt geprobeerd contact te krijgen en de webshop ook de kans hebt gegeven om te reageren. (dus niet dat je gisteren pas de schoenen hebt teruggestuurd)
.
op de website van de politie heb ik even gekeken of er aangifte gedaan kan worden. 
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-doen/internetoplichting.html
.
ik snap dat dit zinloos lijkt, maar het is echt zo dat wanneer er bij de politie meerdere meldingen binnenkomen, ze echt over kunnen gaan tot actie. (niet geschoten is altijd mis).
het is alleen even de vraag of het hier daadwerkelijk om oplichting gaat. op de site van de politie staat dat dit niet het geval is "als je het product wel hebt ontvangen, maar.. het niet is wat je hebt besteld."
daaronder staat echter weer dat er wel sprake is van oplichting wanneer het ontvangen product nep is. 
.
ik weet natuurlijk niet waarom de schoenen die je hebt ontvangen niet de goede zijn. is het gewoon de verkeerde kleur of maat? of heb je bijvoorbeeld een bepaald merk besteld en zijn dit gewoon goedkope, merkloze schoenen? als het laatste het geval is en je dat optelt bij het feit dat er van die website weinig klopt, zou je kunnen overgaan tot een aangifte. 
die keuze laat ik verder aan jou. 
kan je zien naar welk rekeningnummer het bedrag is overgemaakt? voeg dat er dan bij. 
.
dan nog even over veilig bestellen bij webshops. ik zal kort herhalen wat ik gisteren ook bij een andere vraag heb geplaatst.  
wanneer je iets wil bestellen bij een webshop die je niet kent en waarvan je niet weet of het een betrouwbare webshop is, betaal dan niet met ideal. als het mis gaat (en contact krijgen met de eigenaar lastig is) ben je je geld simpelweg kwijt. betaal met paypal of achteraf. (met creditcard is normaal ook verzekerd, maar daarvan weet ik niet hoe het in een geval als dit werkt).
is er niet de mogelijkheid om met paypal, creditcard of afterpay te betalen. bestel dan gewoon niet.
er zijn over het algemeen, en zéker voor een product als wandelschoenen, bijna oneindig veel andere webshops, waar je wel op een veilige manier kan betalen of die op een andere manier aannemelijk betrouwbaar zijn. 
.
ik zie trouwens nu dat er wel een contactformulier op de website staat. ik verwacht niet dat het invullen daarvan resultaat zal hebben, want de persoon achter de website spreekt waarschijnlijk geen nederlands, maar heb je dat toch maar voor de zekerheid (een aantal keer) ingevuld? 
.
op de website wordt het logo gebruikt van jenisport. daar zal jenisport ook niet blij mee zijn.. misschien kunnen zij ook bij de politie gaan klagen en geeft dat je een beetje meer kans op een goed afloop. 
(bij jenisport kan je trouwens wel gewoon met paypal en via afterpay betalen)