Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Po
Pomeon - 02-05-2016 20:30:51
Computers & Telefonie

Klacht over tele2, geen bundel, wel ongewenst internet gebruik

Tele2 maakt zich niet echt populair de laatste tijd. 

ik heb zelf een bundel van 1gb per maand, maar gebruik meestal maar zo'n 400mb. 
niet lang geleden heb ik het voor elkaar gekregen om 900mb buiten mijn bundel te gebruiken in maarliefst 20 minuten. 
kosten: 140euro.

contact opgenomen met mijn provider (niet tele2, maar ik weet niet of ik hier de naam van mijn provider mag noemen. ik wil niet per ongeluk reclame maken ofzo).
zij hebben uit coulance 130euro kwijtgescholden en 10euro (de normale kosten van 1gb) bij de volgende factuur opgeteld. het werd me wel heel duidelijk gemaakt dat dit eenmalig was (uiteraard, het was al meer dan ik zelf had durven denken).

ik heb even op de website van tele2 gekeken en ik zie dat wanneer er geen internetbundel is aangeschaft de kosten per mb 1euro bedragen. persoonlijk vind ik dat echt absurd. 
een andere provider waarbij ik de tarieven even heb bekeken rekent voor buitenbundel mb's 0,10euro en voor mb's wanneer er geen bundel is 0,30euro. voor mijn provider zijn de kosten in beide gevallen 0,15euro.

voor buitenbundel mb's rekent tele2 niets, simpelweg omdat internetten onmogelijk wordt als de bundel verbruikt is. het lijkt er dus op dat u beter af was geweest wanneer u er een internetbundel (100mb voor 3euro) bij had genomen. daar had u dan 133,33 maanden lang gebruik van kunnen maken, en was u nog steeds goedkoper uit geweest dan nu... belachelijk.

ik zie dat tele2 ook voor andere diensten een veel hogere prijs vraagt dan wat mij bekend is van andere providers. 

over het voorkomen van nog meer kosten in de toekomst: het is volgens mij mogelijk om wat instellingen van de telefoon zo aan te passen dat internetten buiten wifi onmogelijk wordt. wat voor telefoon heeft uw dochter?