Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Er
Erik_6136 - 10-06-2016 18:18:03
Computers & Telefonie

Inbraak in modem ziggo

ja ik!


enkele jaren geleden (ik was toen nog tevreden klant bij wat toen nog @home was) werd ik op een dag gebeld door iemand van de afdeling "hoogverbruik". er zou voor bijna (schrik niet) € 5000,-- gebeld zijn naar 0906 nummers in de afgelopen 24 uur (!!!!).


en jawel hoor, toen de rekening kwam, moest ik volgens de factuur bijna € 6000,-- dokken. uiteraard heb ik tot op vandaag geweigerd deze rekening te betalen. puur en alleen dat het vrijwel onmogelijk is om binnen 24 uur voor bijna € 6000,-- naar betaalnummers te bellen.

dat zou inhouden dat je per uur voor € 250,-- moet bellen, en dat de hele dag en nacht continue door. het leuke is dat ik voorafgaande het telefoontje van de medewerker van @home helemaal niet aanwezig was in de woning omdat ik op reis was, en eigenlijk net een uurtje thuis was toen ik gebeld werd.


er is ook niemand aanwezig geweest in de woning, daar alle rolluiken dicht waren, en niemand een sleutel had.

ik heb gevraagd of ze het zeker wisten. "we gaan een onderzoek instellen" was hun antwoord toen ik reclameerde over de rekening. enige dagen later werd ik teruggebeld en kreeg ik te horen dat onderzoek had uitgewezen dat ik inderdaad deze kosten had veroorzaakt, en dat ik even wilde dokken. uiteraard voelde ik nattigheid, en heb gevraagd of ik deze onderzoeksresultaten kon inzien.  "nee, dat gaat niet, maar het is duidelijk voor ons, er zijn geen onregelmatigheden geconstateerdm, u moet betalen". we zijn nu ruim acht jaar later, het dossier ligt bij de deurwaarder, deze heeft natuurlijk geprobeerd te incasseren. maar is nooit naar de rechter gegaan. ik weiger tot op vandaag deze rekening te betalen. wel heeft men mij afgesloten indertijd, en is mijn adres zelfs geblokkeerd. zodra ik mijn postcode en huisnummer invoer zie ik meteen dat er geen producten of diensten leverbaar zijn op mijn adres, maar wel bij mijn buren...