Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 13-06-2016 16:39:18
Elektronica & TV

https://ditistv.nl

Hallo floriaan1984 , 

belangrijkste regels voor terugbetaling bij webwinkels

wat betreft het terugbetalen na het annuleren van de volledige bestelling gelden onder andere de volgende regels:



de webwinkel moet de consument die zijn aankoop ontbindt binnen 14 dagen zijn geld terug betalen;
de webwinkel moet álle betalingen die hij van de consument heeft ontvangen terug betalen, dus ook de eventueel betaalde bezorg- en andere bijkomende kosten. op de website mag dus niet worden vermeld dat alleen het aankoopbedrag wordt terugbetaald;
de kosten voor het retour sturen komen voor rekening van de consument als dit ten minste vooraf is gemeld;
de webwinkel moet terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de consument heeft betaald. zo mag de webwinkel alleen een tegoedbon geven als de consument met een tegoedbon heeft betaald;
de webwinkel moet consumenten op zijn website duidelijk en juist informeren over deze regels.

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/webwinkels/het-afhandelen-van-een-bestelling-bedenktijd-bij-internetaankopen/wat-moet-u-doen-als-de-consument-gebruik-maakt-van-zijn-bedenktijd/" target="_blank">meer informatie over de regels voor terugbetaling bij annulering  



lees hier wat u kunt doen , webwinkel betaalt geld niet terug ( voorbeeldbrief ) klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug