Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 07-07-2016 10:24:02
Vakantie & Reizen

Vlucht door maatschappij verzet

@renehk , 

passagiersrechten bij schemawijziging


mag dit zomaar? dit is een vraag die wij bij euclaim regelmatig voorbij zien komen. staat de luchtvaartmaatschappij hierbij in hun recht en waar heb je als passagier dan eigenlijk recht op?


het is zo dat luchtvaartmaatschappijen hun schema’s mogen wijzigen of zelfs vluchten geheel uit het schema mogen halen, tot ten minste twee weken vóór vertrek. dit heeft voor hen geen consequenties en passagiers hebben geen recht op een vergoeding.
 


welke rechten zijn er dan wel als je vlucht meer dan twee weken voor vertrek wordt geannuleerd of gewijzigd?


je hebt recht op een alternatieve vlucht of teruggave van de ticketprijs. het probleem blijft dan echter bestaan dat de kosten die al gemaakt zijn voor het boeken van de overige onderdelen van de reis, zoals bijvoorbeeld autohuur of hotelkosten,  erg lastig te verhalen zijn. het is zeker verstandig om je van tevoren goed te laten informeren over de mogelijkheden deze kosten te kunnen verzekeren bij je annuleringsverzekering.


wanneer de schemawijziging binnen twee weken voor vertrek wordt doorgegeven ligt het aan de oorspronkelijk geboekte vertrek- en aankomsttijden en de uiteindelijke gewijzigde  tijden of er recht is op een vergoeding. is dit je overkomen, voer dan je vluchtgegevens in op de website van euclaim om te berekenen waar je recht op hebt.

bron : euclaim.nl