Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ew
ewout klok - 05-08-2016 21:09:50
Geldzaken & Recht

Benzine niet afgerekend

dit probleem komt vaker voor. het komt namelijk veel voor dat onze medewerkers wel degelijk vragen of er getankt is maar dat dit ontkennend wordt beantwoord en alleen andere (shop)aankopen worden afgerekend. ook komt het regelmatig voor dat (vooral aan het einde van de maand) gasten tanken en wegrijden zonder te betalen. in onze strijd tegen benzinedieven hebben we destijds de afspraak gemaakt (ihk van privacy) dat we alleen via de deurwaarder gegevens mogen achterhalen die horen bij het desbetreffende kenteken. dat brengt kosten met zich mee. voor ons als pomphouder maar ook voor de gast. tevens geven we elke diefstal door aan de politie via een speciale website én schuwen we publicaties op social media niet. maar dit bij zaken waar overduidelijk moedwillig diefstal is gepleegd.
uiteraard is het zaak dat onze medewerkers goed opletten en hebben veel hulpmiddelen ter beschikking zoals een foto en camerabeelden van de tankende gast op het kassascherm, een beeldscherm met daarop historie gegevens of gast eerder is geweest en toen ook niet heeft afgrekend. via een waarschuwingssignaal kunnen we dan eventueel de pomp afsluiten. maar uiteraard ontgaat in de spitsdrukte de medewerkers weleens wat.
het is ook zaak van de gast dat deze zijn of haar eigen aankoop controleert. net zoals het feit dat men niet blindelings kan vertrouwen op het digitaal betalen. we kennen allemaal de overbelaste pinlijnen rondom de kerstdagen. ook dan zal er een alternatieve betaling noodzakelijk kunnen zijn. anders dan andere winkels heeft men het aangeschafte product namelijk al in gebruik (het zit immers al in de tank) en kan niet retour worden gedaan. bij andere winkels kan het product teruggelegd worden in het schap.
kortom, in dit geval is er de pech dat beide kanten, gast en tankstationmedewerker, blijkbaar niet goed hebben opgelet en ons enige middel is om deze fout te herstellen via de deurwaarder.
ewout klok, voorzitter beta, belangenvereniging tankstations