Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster1
zoekster1 - 29-09-2016 12:58:08
Geldzaken & Recht

Factuur cashback shopping

Voor zo'n overeenkomst geldt een schriftelijkheidsvereiste. u moet dus per mail of brief nogmaals instemmen met de overeenkomst. eigenlijk had u helemaal niet moeten reageren, want ik zie ze ertoe in staat om met uw mail te gaan knoeien. klacht bij consuwijzer indienen, dan komt die bij de acm terecht
klik https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer" target="_blank">hier

nog maar een keertje



van de acm

klik https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/consumentenregels/specifieke-regels-voor-telemarketing/" target="_blank">hier

waaruit


vereiste van schriftelijkheid bij overeenkomsten die via de telefoon tot stand komen

voor een aantal situaties geldt dat de overeenkomst alleen geldig is als dit schriftelijk gebeurt. bijvoorbeeld door ondertekening van de consument van de schriftelijke overeenkomst. dit wordt ook wel het schriftelijkheidsvereiste genoemd. het gaat om de situaties waarbij de ondernemer op eigen initiatief de consument belt en een aanbod doet. in de volgende situaties komt de overeenkomst niet aan de telefoon tot stand, maar pas na schriftelijke instemming van de consument:



overeenkomsten op afstand tot het geregeld verrichten van diensten. bijvoorbeeld een abonnement voor cv-onderhoud of een abonnement op een sportschool; of
overeenkomsten tot het geregeld leveren van elektriciteit, gas, water of stadsverwarming.

de ondernemer moet het aanbod dat hij telefonisch doet, bevestigen aan de consument. de consument tekent vervolgens het aanbod of stuurt zijn schriftelijke instemming aan de ondernemer. alleen dan is de consument gebonden aan het aanbod.


dit mag ook per e-mail. de ondernemer mailt dan het aanbod naar de consument. de consument kan dan per e-mail instemmen met het aanbod. ook kan de consument het aanbod printen, zijn handtekening zetten en het daarna aan de ondernemer per post of per e-mail toesturen.