Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster1
zoekster1 - 30-09-2016 00:16:34
Huishouden & Energie

Seat and sofas

Die voorwaarden doen er helemaal niet toe. u heeft een gebrekkig product, daarvoor geldt (en dat is een wettelijk recht) dat u kosteloos herstel of vervanging mag eisen. daar horen alle kosten bij, ook die van eventueel vervoer naar s&s.

helaas is deze verkoper niet bij een geschillencommissie aangesloten, dus het wordt wel lastig om dat recht af te dwingen, anders dan via een rechter.

over uw rechten lees dit klik http://blog.iusmentis.com/2014/03/14/de-terugzendkosten-bij-een-conformiteitsgebrek/" target="_blank">hier

waaruit:

het doel van die term “kosteloos” is te zorgen dat de consument zo goed mogelijk beschermd wordt, en zo min mogelijk afgeschrikt wordt bij het claimen van zijn rechten. naast de genoemde kosten zijn daarom ook alle andere kosten verboden, denk aan onderzoekskosten of voorrijkosten als de winkelier bij de consument langs moet komen. kosteloos is kosteloos. zelfs een http://blog.iusmentis.com/2008/04/26/reparatiekosten-verboden-bij-een-consumentenkoop/" target="_blank">gebruiksvergoeding bij vervanging mag niet.

een winkel moet dus zelf opdraaien voor de terugzendkosten (en de verzendkosten om het herstelde/vervangende product weer bij de consument te krijgen) als het gaat om een conformiteitsgebrek. zou bij onderzoek blijken dat de fout komt door iets dat de consument heeft gedaan (bv. laten vallen, ongebruikelijk gebruik) dan mag de winkel wél kosten in rekening brengen. maar dat mag alleen achteraf én die kosten moeten vooraf worden gemeld. dus ook zeggen “betaal onderzoekskosten en die krijgt u terug als het onze fout was” is niet volgens de wet.

succes er verder mee, ik benijd u niet.