Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ma
Mat Matheij - 10-10-2016 14:38:35
Huishouden & Energie

Waarom dwingen om slimme meter te plaatsen

Het kan zoals reeds door collegae is aangegeven zijn dat uw (draaistroom) metertype is afgekeurd. vervanging is dan noodzakelijk. het enige dat een slimme meter doet is eens in de twee maanden een opname te sturen naar uw leverancier die u vervolgens ook weer op de hoogte stelt van uw stroomverbruik versus uw maandelijks tarief. het agentschap telecom heeft een overzicht van afgekeurde meters.
voor de netbeheerder maar ook de leverancier en -niet op de laatste plaats- uzelf is een slimme meter niet alleen een nauwkeurige manier van stroommeting maar geeft voor alle partijen een overzichtelijk beeld van het verbruik. daardoor komt u niet bij enige jaarafrekening voor verrassingen te staan. tja en dat had stedin u nu ook moeten vertellen. bedenk voorts dat plaatsing nu gratis is maar dat wanneer u blijft weigeren de netbeheerder kosten in rekening kan brengen wanneer alsnog in een later stadium vervangen noodzakelijk blijkt.
het ware beter geweest wanneer de voorlichting hieromtrent duidelijk was geweest.