Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gerbera
gerbera - 10-10-2016 15:34:12
Huishouden & Energie

Waarom dwingen om slimme meter te plaatsen

heeft iemand ervaring met stedin.
ik weet haast zeker dat dit héél veel mensen zijn. u schrijft dat u een onduidelijk antwoordt krijgt en dat lijkt mij sterk. stedin weet heus wel te vertellen waarvoor de meter vervangen wordt maar ik denk dat dit voor u onduidelijk over komt. stedin heeft er geen enkel voordeel bij, pas als u blijft weigeren en er alsnog een nieuwe meter geplaatst moet worden heeft stedin een voordeel. u moet deze vervanging dan nml betalen. overigens kunt u ook voor een digitale meter vragen, die is niet af te lezen door een ander. het heeft niets met "gratis" te maken het is gewoon noodzakelijk dat een meter na verloop van tijd vervangen wordt.
lees ook de reactie van @ hansje klein, die precies opsomt wat de redenen zijn dat slimme meters geplaatst worden.
en voor alle zekerheid, ik werk niet bij stedin, wordt niet door hun betaald en heb ook geen aandelen van hen, mocht u dat denken.