Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hansje klein
hansje klein - 18-10-2016 13:15:33
Garantie & Verzekeringen

Mijn douche tussenpaneel van glas is spontaan "geknald" waardoor de deur nu ook

spontaan exploderende glazen douchedeuren is al langer een item. verzekeraars en verkopers moeten dit feit echter kennen. de oorzaak ligt in de inferieure glaskwaliteit, voornamelijk uit china, waar de hittetest (heat-seak-test) na de productie achterwegen gelaten wordt en ca. € 40 - € 50,- op de kosten worden bespaard. bij deze kwaliteitstest springt de ruit door aanwezige spanningen in het glas. nu gebeurt dit na afmontage bij de gebruiker zonder duidelijke oorzaak en soms jaren later. blijft u bij uw montagebedrijf of verzekering erop hameren, dat er niemand in de badkamer was en er niet kort ervoor gedouched werd. steekwoorden als ´spontaan´ en ´zonder aanleiding´ of ´s nachts en ´explosief, zoals het glas door de hele badkamer lag´, moeten voor vakmensen genoeg informatie zijn, dat het zich niet om een simpel geval van ´er tegenaan gestoten´ kon handelen.

wil de verkoper en/of de verzekeraar niet meegaan en bent u zéker van uw onschuld, dan raad ik u een expertise van een schadebehandelaar aan. tenminste kunt u op voorhand deze stap al aankondigen........en daardoor sneller uw gelijk krijgen. de onkosten van een expert worden, bij uw gelijkkrijgen, door de verzekeraar vergoed. lees eerst uw polis door m.b.t. schadevergoedingen/glas.

@sjoppie heeft overigens helemaal gelijk om allereerst uw verkoper aan te spreken, want u heeft nog garantie!