Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
martendi - 18-11-2016 14:54:58
Huishouden & Energie

Hoge gasrekening

Beste colllin geluk,
een zelfde geval hebben wij ook bij de hand gehad vorig jaar (de afrekening van 2015) en toe kregen we de eindafrekening, nadat de meteropnemer van stedin, langs gekomen was een aantal maanden ervoor. ik maakte nog een grapje tegen mjin vrouw toen we de afrekenning binnen kregen, voordat deze geopend was en zei tegen haar we moeten waarschijnlijk € 1.000, 00 bij betalen. toen opende ik de envelop van de afrekening en zag tot mjn grote verbazing dat we ruim € 900,00 moesten bij betalen, terwijl ons verbruik normaal altijd constant is. toen zijn we samen de afrekening gaan controleren en toen keken we naar de meterstanden en toen bleek  dat er 1.000 m3 teveel opgevoerd was aan gas. ik heb toen contact gezocht met eneco(onze leverancier van electra en gas) en stedin. daar vertelden ze mij dat ik een krant met de datum van die dag of een artikel uitgeprint met de datum van die dag op de gasmeter wilde plakken en dit over kon mailen. enkele weken daarop kreeg ik een belletje van stedin, dat ze de meterstand gecorrigeerd hadden. toen moest in verder met eneco. dat had aardig wat voeten in aarde want je werd in eerste instantie van kastje naar de muur gestuurd. later kreeg ik met de hogere mensen, (geen call center) van eneco te maken, die direct voor eneco werkten en deze hebben heel veel intern gecheckt en terug en opgeboekt zodat ik uiteindelijk na een aantal maanden een afrekening kreeg (niet op papier), maar met een overzicht van op en afboekingen en toen kregen we per saldo toch geld terug. want door het teveel aan gasverbruik worden ook de btw hoger en andere lasten die hier mee samen hangen. dus kijk naar de standen op de gasmeter en electra meter en kijk of deze eindstand een beetje overeenkomen met de huidige stand. succes