Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bo
boosje - 25-11-2016 11:29:40
Elektronica & TV

Ik zoek bezitters v.an een philips decoder dsr7141 van canal digitaal.

Dankjewel sira en the enforcer, met antwoorden zoals die van jullie kan ik tenminste iets. met slappe reacties zoals tja, dat is de vooruitgang kan ik dus helemaal niks. niet alle verandering is vooruitgang, dat zijn twee totaal verschillende begrippen.

we zijn nu inmiddels drie weken verder en ik behelp me nu met "stroom eraf, stroom er weer op" als het ding vastslaat. dat gebeurt op twee manieren: of het beeld staat vast op het moment dat ik de tv aan zet, of het beeld bevriest ineens tijdens een programma. in beide situaties kun je niet van zender veranderen, er is ook geen geluid. met de afstandsbediening aan en uit zetten werkt niet, je moet naar het apparaat toe, de voedingskabel loshalen en weer insteken en dan de decoder weer aan zetten. dat kleine beetje beweging en het verrichten van een paar handelingen zijn het ergste niet. maar wat heel erg irritant is: met die paar handelingen en het opnieuw opstarten na het weer aan zetten ben je al gauw enkele minuten verder. heb je de bevriezing van het beeld tijdens een uitzending, dan ben je de draad of de clou van een verhaal kwijt, je mist een deel van het journaal of je mist een heel nummer van een concert.

en enforcer: ik ben het met je eens: tot die update van 25 augustus deden al die decoders het goed, dus heeft cd mankerende software geupload die ze eerst beter hadden moeten testen. het probleem ligt bij henzelf, iets wat ze ook toegeven via het bedrijf dat hen in frankrijk vertegenwoordigt. van dat bedrijf kregen wij namelijk een nieuwsbrief waarin gewoon wordt toegegeven dat de technici van cd het probleem niet opgelost krijgen. ik vertik het om voor veel geld een nieuwe decoder aan te schaffen omdat:

1- ik ben afgekeurd voor melkkoe en ook voor dom schaap niet geschikt ben bevonden.
2- de veroorzaker van een probleem geacht wordt om dit op te lossen.
3- ik door toedoen van cd niet geleverd krijg waarvoor ik betaal, namelijk ongestoorde hd-ontvangst. maar ook restitutie van abonnemenstgeld wegens gederfd kijkgenot wordt mij geweigerd.

zouden ze die software bewust zo hebben geschreven om hun decoderomzet op te krikken? ze verhogen ook gewoon de prijzen van de abonnementen zonder dat je daar iets aan kunt doen. alleen flink opspelen helpt soms, maar in dit geval niet.

ik heb dit geval nog niet bij kassa! aangemeld, maar ik denk dat ik het toch maar ga doen. eerlijk gezegd ben ik ontmoedigd voor aanmelden omdat het mij nog nooit is gelukt om ooit maar één inhoudelijke reactie van kassa! te krijgen als ik al eens iets heb aangekaart. ook niet voor de belbus. ik weet niet hoe die mensen het voor elkaar krijgen om door die muur heen te komen.
ik ken hier in de buurt (ook midden-frankrijk dus) mensen die ook steeds hun decoder moeten wakker schudden. zij hebben een ander type, ik weet niet welk, maar die lust ook die nieuwe software niet.