Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Th
The Enforcer - 25-11-2016 23:24:13
Elektronica & TV

Ik zoek bezitters v.an een philips decoder dsr7141 van canal digitaal.

Hi boosje,

de reacties die je krijgt op dit 'forum' van kassa kun je vrijwel altijd negeren, alleen de mensen die hetzelfde probleem ervaren als jijzelf zullen enigszins kunnen bijdragen aan een zinvolle discussie omtrent het probleem.

ik ben wel heel erg benieuwd naar de nieuwsbrief die je hebt ontvangen van 'het bedrijf dat canaldigitaal vertegenwoordigt in frankrijk'. kun je in een reactie de volledige tekst waarin dat aangehaald wordt eens hier plaatsen of staat het ergens publiekelijk op hun website vermeldt ? ik verzamel namelijk zoveel mogelijk correspondentie omtrent de problemen van de software-update door canaldigitaal (en de rest van de m7 providers, zoals tv vlaanderen).

je kunt dit probleem gewoon naar kassa insturen hoor, je hoort er toch niks meer van, althans dat is mijn ervaring na het insturen van dit probleem aan kassa inmiddels al anderhalve maand geleden. waarom ? geen idee, misschien heeft kassa het druk, zien ze er geen verhaal in, vinden ze niet dat ze hiertussen hoeven te staan, zijn er (eerdere) afspraken gemaakt tussen m7/canaldigitaal en kassa, etc. dat zullen wij als consument nooit te weten komen. feit is wel dat als het niet gemeldt wordt, men het sowieso niet zal onderzoeken.

over dat 'kleine beetje beweging en het verrichten van een paar handelingen' kan ik je een heel simpel en misschien wel 'cru' voorbeeld geven: ikzelf ben nog redelijk jong en fitaal genoeg om van de bank te springen om dat ding een zet te geven, maar enkele oudere leden in onze familie met dezelfde problemen zitten in een rolstoel, waarvan er ook nog eens iemand verlamt is aan zijn totale rechterkant. hoe zie jij je het voor je dat deze persoon van de bank 'springt' in een rolstoel, vervolgens naar de ontvanger toe 'rolt', de ontvanger met 1 hand van stroom te ontdoen en vervolgens er weer op te zetten. juist, dat is dus gewoon niet mogelijk. een ontvanger moet gewoon doen waar hij voor aangeschaft is, en daar voldeed het apparaat ook aan tot aan de software-update door canaldigitaal.
 
of de problemen ooit nog zullen worden opgelost met de huidige software versie zal niemand van ons momenteel kunnen voorspellen, dus het advies is om gewoon te gaan klagen, net zolang totdat ze je een goed alternatief hebben geboden. je staat in ieder geval vol in je recht, alleen moet je dat ook kunnen proberen over te brengen op de desbetreffende medewerker waar je mee zal communiceren (niet iedere medewerker is zo snugger om te accepteren dat de klant gelijk heeft).

als laatste zou ik je willen adviseren om je klacht publiekelijk kenbaar te maken op de facebook pagina van canaldigitaal (https://www.facebook.com/canaldigitaal/), de ervaring leert momenteel dat dit nog enigszins de beste communicatie mogelijkheid met canaldigitaal geeft. zodra je iets (negatiefs) publiekelijks op hun pagina zet volgt er meestal vrij snel een reactie van hen.

suc6 en we horen graag het verloop hiervan.

ps. alle oplossingen die hier door anderen aangedragen worden hoef je verder eigenlijk ook niet op te volgen, de gebruikelijke 'hidden-menu' resets, de hdmi instelling wijzigen, etc, etc... dit zijn allemaal schijn-oplossingen die ooit door canaldigitaal in het leven zijn geroepen om de klant de schijn te wekken dat dit mogelijk een oplossing zal zijn voor de problemen en dat de klacht dus meteen is afgehandeld.