Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ce
ceesborst - 21-12-2016 13:50:25
Computers & Telefonie

Kpn mobiel abonnement duurt langer dan 2 jaar. wettelijk is maximum 2 jaar.

Dank voor alle reacties. voor de duidelijkheid nog even het volgende:
- ik heb een contract zwart op wit met de aangegeven duur van het abonnement.
- dit contract is direct ingegaan in tegenstelling tot aanpassingen die kpn later heeft gedaan en die inhielden eerst oude contract uitdienen met gebruik van een nieuw toestel en na einde van dat oude contract gaat het nieuwe contract van maximaal 2 jaar in. hieruit blijkt toch wel dat kpn over het eerder verlengen van contracten niet duidelijk was en in het begin, voor mij dus ook, in de fout is gegaan.
- ik ben ingegaan op een promotie van kpn om eerder het contract te verlengen zonder dat kpn vermeldde wat de consequenties daarvan waren.
- kpn promotie is natuurlijk om klanten langer te binden waar ik op zich geen probleem mee heb.
- ik ben nooit door kpn geinformeerd over een langere looptijd.
- in de voorwaarden van kpn en ook in de kleine lettertjes in het contract staat niets over eerder verlengen, alleen maar over een abonnement beeindigen.
- wel op het nieuwe contract staat dat de bundels van het vorige contract zijn beeindigd!!
- ik heb zwart op wit dat het toestellease contract is beeindigd nadat ik het toestel in goede staat had teruggestuurd.
- dit probleem natuurlijk bij kpn en op het kpn forum gemeld ( https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/verrassing-na-verlenging-abbo-gaat-pas-over-6-maanden-427019/index1.html). daar wordt al bijna 3 maanden door kpn aan een oplossing gewerkt maar dat sleept zich maar voort vandaar dat veel klanten dit probleem op diverse fora vermelden om steun te krijgen.
- er zijn veel kpn klanten die dit probleem hebben en om sterker te staan melden wij dit probleem bij diverse instanties zoals kassa, radar, consuwijzer, acm, klacht.nl etc. en hopen dat daar door andere organisaties iets mee wordt gedaan door hierover met kpn contact op te nemen. bedrijven zijn altijd zeer gevoelig als problemen openbaar worden gemaakt en het hun goede naam bij het publiek kan schaden.

dank allen die tot nu toe gereageerd hebben en ik, en veel kpn klanten met mij, hopen op steun voor dit probleem.