Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
halex - 06-01-2017 18:02:19
Geldzaken & Recht

Zijn wij nou opgelicht door de juwelier of niet?

??? hoezo chantage? de juwelier heeft twee mogelijkheden: of hij draait de reparatie terug wat hem tijd (en dus geld gaat kosten), of hij biedt het gerepareerde horloge aan voor een schappelijke prijs. hij heeft dan weliswaar een verlies van € 75, maar kennelijk weegt dat nog op tegen de kosten van het terugdraaien van de reparatie. wytse heeft ook twee keuzes: niet betalen en accepteren dat hij het horloge in dezelfde staat terugkrijgt als hij het heeft gehad, of met een fikse korting het gerapareerde horloge terugkrijgen.
het is inderdaad de fout van de juwelier, maar zijn oplossing (korting of terugdraaien) is geheel juist. sterker nog, het aanbod om het horloge een maandje te bewaren was ook al netjes. maar deze oplossing levert wytse natuurlijk veel meer voordeel op. mazzeltje voor wytse!






door dokun 6 jan. 2017 om 13:44
64 antwoorden / 0 vragen


@diewilik,    u bent weer de gene die een onzin antwoord geeft (zoals gewoonlijk!!). btw, dit was geen oplossing. dit was eigenlijk gewoon chantage van de juwelier. het is duidelijk een fout van de juwelier. daar laat de juwelier de klant nu voor opdraaien. dat is niet zoals het hoort!