Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

corrie burgers
corrie burgers - 13-01-2017 13:06:44
Geldzaken & Recht

Heeft de bank meldingsplicht naar cliënten als er hoge bedragen worden afgeboekt

Er werd via mijn credit card een ongewoon hoog bedrag geclaim. mijn creditcard werd onmiddelijk geblokkeerd en ik kreeg via mijn bankapp het verzoek contact met de ing op te nemen. ik ga er vanuit dat hackers geen toegang hebben tot mijn bankapp, ik kon het telefoonnummer controleren. de afschrijving van terecht, dat kon ik snel rechtzetten. ik was er blij mee dat de bank zo correct was om dat te controleren. de leveranciers zal er nauwelijks erg in hebben gehad dat de betaling wat meer tijd in beslag nam. los daarvan beveiligd de bank zichzelf ook door het te controleren.
via gewone afschrijvingen van mijn rekening heb ik dat nog niet meegemaakt. u zou die moeten kunnen stoneren, geld terug claimen. als iemand beweerd een automatische machtiging van u te hebben behoord de bank dat te controleren. als ze dat niet doen is de schade voor de bank lijkt mij.