Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

newmikey
newmikey - 13-02-2017 10:39:14
Computers & Telefonie

Glasvezel/provider

Er zijn in ons dorp twee jaar geleden ook de nodige studenten aan de deur geweest vanwege de 40% campagne. de argumenten waren uiteraard pure kul. ik vind het uitstekend als bedrijven investeren in een glasvezel-infrastructuur al ze denken daar in de toekomst goede zaken mee te doen maar om de beslissing (en de verplichting tot aansluiten) bij mij te leggen was en is bespottelijk. de gegeven argumenten en mijn tegenwerpingen vindt u hieronder - deze hoeven uiteraard helemaal niet voor u te gelden maar kijk eens of er iets tussen zit.

1. als u tekent, betekent dat dat er een glasvezelnetwerk komt en doet u dat niet dan ontzegt u andere inwoners van het dorp die vooruitgang.
hier is sprake van een onterecht opgedrongen schuldgevoel. andere inwoners mogen van mij best een glasvezelnetwerk maar ik ben daarvoor niet verantwoordelijk. ook het glasvezelbedrijf mag best investeren in zulke netwerken maar dat is een zakelijke beslissing die bij de raad van bestuur ligt. ik draag verantwoordelijkheid noch voor de winst noch voor de mogelijke verliezen van dat bedrijf.

2. als u nu tekent krijgt u als kortdurende actie het glasvezelmodem in de meterkast geheel gratis.
"gratis" is meestal een toverwoord, maar waarom zou ik zo'n glasvezelmodem willen hebben? als ik dit niet wil of nodig heb, is het woordje "gratis" van generlei waarde. nòg een modem erbij wat niet gebruikt wordt is volslagen nutteloos. als ik het ooit nodig denk te hebben dan schaf ik het wel aan.

3. met glasvezel stapt u de 21ste eeuw binnen.
we zitten allemaal in de 21ste eeuw. het creëren van een schaamtegevoel alsof ik ouderwets zou zijn is een verkooptaktiek die probeert in te werken op mijn "bragging rights". alsof ik tegen mijn buren moet kunnen opscheppen over het feit dat ik glasvezel heb. 

4.uw internetsnelheid gaat drastisch omhoog.
mijn internetsnelheid in de meterkast mag misschien (of misschien niet aangezien ik al een power-abo heb bij een kabelaar) omhoog gaan, in de rest van mijn woning zal de snelheid altijd beperkt blijven door die van mijn wifi netwerk, de structuur van de betonnen muren en of de powerline apparatuur die ik op sommige plekken gebruik. ik zal dus weinig van die snelheid merken. het is alsof ze zeggen dat er inplaats van een gewone geasfalteerde provinciale weg een 4-baans snelweg naar mijn dorp zal worden aangelegd, maar verzwijgen dat de afslag naar mijn dorp en de straten in het dorp nog even smal en bochtig blijven.

5. u krijgt de eerste 6 maanden x% korting op een abonnement.
"korting" is nòg zo'n toverwoord, net als "gratis". het betekent niets en ik zit na die eerste 6 maanden die al rommelig zullen verlopen in de opstartfase met een (te) duur abonnement waar ik geen enkel belang bij heb.