Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 28-02-2017 17:45:06
Computers & Telefonie

Google play service gestopt

Hallo marianne hendriks , 

google play services is gestopt .


mocht je de melding google play services is gestopt ontvangen zul je in vele gevallen zien dat deze melding kan komen om de 10 seconden of bij het vergrendelen van je apparaat. maar wat doe je eraan?


 


1. herstart je telefoon even opnieuw (dit heeft in sommige kleine gevallen wel nut).


 


2. clear de cache van de google play services door te gaan naar apps > instellingen > applicatiebeheer > scrol helemaal naar rechts >> zie google play services en klik op clear cache (buffer leegmaken)


 


3. ben je nog bij stap 2? mooi! ga nu vanuit de informatie van google play services terug naar alle apps en klik op de menu knop met appvoorkeuren opnieuw instellen er zal geen informatie verloren gaan alleen de voorkeuren in apps zal naar de standaard instellingen worden aangepast.


 


4.  log uit met het account wat je op dit moment gebruikt op het toestel en kijk even of en ander google account verandering brengt. sync ook alles aan elkaar voor en betere verbinding met de services.


 


heeft dit tot nu toe nog geen effect gehad op de melding? dan kun je ook wat moeilijkere stappen nemen (ervaring kan hierbij handig zijn)


 



denk bijvoorbeeld aan het opnieuw installeren van de google play store.
of het bijwerken van google play services/deze opnieuw in te stellen.

wil je deze stappen toch niet volgen? dan kun je altijd een reset voeren van het toestel (zorg eerst wel voor een back up van al je gegevens, bekijk de website van je fabrikant en zoek meer informatie over welke tools hun gebruiken).


 


hebben al deze stappen niet geholpen? helaas is een reparatie echter nodig stuur je toestel dan op ter onderzoek en vermeld je probleem in de winkel zodat een notitie kan worden gemaakt.

bron : vodafone.nl