Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ot

Traplift otolift. geen reactie op vragen/klachten

beste makkertje,

allereerst willen wij u nogmaals condoleren met het verlies van uw vader. 

wij hebben meteen uw dossier bekeken, om te zien wat er nu is misgegaan.


u geeft aan dat u een aanmaning van ons heeft gehad waarop ook incassokosten berekend zouden worden.
dit ben ik voor u nagegaan bij onze afdeling financiën, en hier blijkt dat de factuur voor het annuleren van de lift bij ons verzonden is op 31 januari.
de factuur is voldaan op 22 februari, dit is ruim voor onze betalingstermijn van 30 dagen. 
dit betekent dat er vanuit ons bedrijf geen mogelijkheid is geweest om een aanmaning te sturen. een aanmaning kan door ons systeem namelijk pas 30 dagen na factuurdatum worden verzonden.

tevens is het zo dat er in onze aanmaningen geen incassokosten berekend worden. wij werken als bedrijf namelijk niet graag met een incassobureau, maar proberen altijd samen met de klant tot een oplossing te komen. gelet op hetgeen wij eerder omschreven, dat een aanmaning normaliter niet verzonden kan worden en wij tevens geen incassokosten berekenen, vermoeden wij dat er sprake is van een misverstand.

als bedrijf betreuren wij het vanzelfsprekend altijd enorm als iemand een traplift bestelt, en overlijdt voordat deze geplaatst kan worden. 
met deze achtergrond zullen de kosten die op dat moment door ons gemaakt zijn bij de productie, dan ook zo laag mogelijk in rekening gebracht worden en tevens wordt daadwerkelijk met kosten gerekend, zonder een commerciële toeslag.

ondanks dit beleid, ontkomen wij er niet aan dat er dan toch sprake is van een kostenpost die wij moeten berekenen aan de nabestaanden. 
in uw geval is de dag na de opdracht meteen gestart met de productie van de traplift.
indien de lift dan geannuleerd wordt berekenen wij de zuivere kosten van het inmeten op het adres, alsmede het ontwerpen van de rail in de tekenkamer. daarnaast worden op het moment van de annulering ook de tot dan toe gemaakte kosten voor het maatwerk in de fabriek berekend, aangezien bij uw type traplift sprake was van maatwerk, en het materiaal dus niet herbruikbaar is.

zodra iemand ons telefonisch benadert, is het te allen tijde onze doelstelling deze persoon per mail/telefoon te contacteren.
u geeft aan dat dit in uw geval niet is gedaan. 
hiervoor bieden wij onze oprechte excuses aan, dit geeft zeker niet onze normale manier van werken aan. 
dus nogmaals: onze nederige excuses.

wij hebben vandaag contact gezocht met de zoon van de belanghebbende, om aan de hand van bovenstaand verhaal al wat dingen door te nemen. 
aan de hand van dit  gesprek hebben wij afgesproken om dinsdag telefonisch contact te hebben, en deze ongelukkige kwestie netjes en naar tevredenheid af te ronden.

hartelijke groet,

otolift trapliften