Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 05-03-2017 15:05:14
Auto & Vervoer

Wisselend tarief ov chip qbuzz

Hallo beennulnul , 



waarom staan er verschillende prijzen voor dezelfde reis op het overzicht van mijn ov - chipkaart ?  


bij het gebruik van dezelfde lijn (van halte a naar halte b) is de prijs hetzelfde. bij de terugreis (halte b naar a) is het mogelijk dat de prijs (iets) kan verschillen. dit kan voorkomen wanneer de route van de terugreis afwijkt van de heenreis. bijvoorbeeld als er veel afstand zit tussen de in- en uitstaphalte.


de ritten en bijbehorende prijzen worden vooraf vastgesteld. als de bus een extra rotonde rijdt worden er geen extra meters berekend.


via onze http://qbuzz.accept.sqills.com/qbuzz_gd/plan-mijn-reis/reisplanner" target="_blank">reisplanner staat de juiste prijs per rit aangegeven. hier kunt u ook terugvinden of de prijs van de heenreis afwijkt van de terugreis.
 



als een ritprijs afwijkt van een identieke rit, dan kan er iets mis zijn gegaan met de ritinstelling. hiervoor kunt u een restitutie aanvragen. 
het kan ook zijn dat u een overstap heeft gemaakt bij de heenreis binnen 35 minuten en u op de terugreis een overstap heeft gemaakt die langer duurde dan 35 minuten. het verschil in de ritten is dan het basistarief.


bron : qbuzz.nl