Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
halex - 08-03-2017 09:05:37
Geldzaken & Recht

Verkeerd advies belastingtelefoon ivm kinderopvang toeslag

In 95% van de gevallen verliest een belastingplichtige de procedure wanneer die uitsluitend informatie van de belastingtelefoon als oorzaak geeft van foutief handelen. de reden hiervoor is dat de eiser bijna nooit kan aantonen wat er exact gevraagd is. u krijgt antwoord op basis van de situatie die u schetst. mogelijk hebt u niet gemeld dat opvang nodig is vanwege sociaal medische indicatie. in die situaties is vaak meer opvang nodig dan het aantal uren dat een ouder werkt. en daarvoor moet de gemeente opdraaien.
als u op de site van de ombudsman kijkt, ziet u dat deze heel veel zaken aanneemt en uitzoekt. als uw zaak wordt afgewezen, is die of kansloos of u hebt nog niet de klachtenprocedure bij de belastingdienst/toeslagen doorlopen. de ombudsman geeft altijd een reden waarom ze u niet helpen.