Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
halex - 09-04-2017 22:20:23
Elektronica & TV

Liander veroorzaakt schade. genoegen nemen met uitkering dagwaarde?

Ik heb serieus geen idee waarom u de moeite hebt genomen op dit item te reageren. zonde van uw tijd van het typen, zonde van de tijd van ieder ander om het te lezen. u slaat pertinente wartaal uit.
liander heeft niets te maken met garantie op de apparatuur. de verkoper van de apparatuur, die garantie geeft, niets met de schade. immers, de schade heeft niets te maken met de kwaliteit van de apparatuur, maar met ondeugdelijk gebruik (veroorzaakt door de stroomstoring). en dat is een uitsluitingsgrond voor garantie.
liander hoeft ook helemaal geen vergelijkbare apparatuur aan te bieden. liander moet de schade vergoeden. en de schade is het bedrag dat je kwijt bent om gelijkwaardige, gebruikte, apparatuur aan te schaffen.
claim je het op je eigen verzekering, dan kan die de nieuwwaarde uitkeren, afhankelijk van de dekking. de eigen verzekering claimt dan een deel van de schade (de dagwaarde) bij de verzekeraar van liander. feitelijk betaalt liander dan premie om de dagwaarde te dekken en betaalt ts premie om het verschil tussen dag- en nieuwwaarde te dekken.





gt

door gtvspc - 9 apr. 2017 om 19:53
16 antwoorden / 7 vragen

0

ja en nee.

wat betreft de voorwaarden die marita5 citeerde: staat uw handtekening onder die voorwaarden? vermoedelijk niet want u heeft waarschijnlijk gewoon een abonnement bij essent, e-on, eneco, etc. in dat geval heeft u niets te maken met die algemene voorwaarden en mag u ze, beschaafd gezegd, uitprinten en gebruiken om uw achterwerk te reinigen. (een maximum van 3500 euro, waar slaat dat op?)

eigenlijk is dit een garantiegeval. uw apparatuur is buiten uw schuld of normale slijtage om defect geraakt. garantie wil dan zeggen dat de verantwoordelijke partij (liander) uw apparaten moet repareren of vervangen. is repareren niet mogelijk? dan zou liander een vergelijkbaar apparaat aan kunnen bieden. is dat ook niet mogelijk, dan kan het een nieuw apparaat worden.

een vergoeding in geld is mogelijk, maar daar zult u dan onderling uit moeten komen. ik zou niet zomaar genoegen nemen met de dagwaarde, een tussenweg tussen de dagwaarde en nieuwwaarde lijkt me redelijk. liander is hier als het goed is voor verzekerd en het is niet ongebruikelijk dat die verzekeringsmaatschappij een vakman stuurt om uw schade te herstellen.

als uw eigen verzekering dit dekt kunt u die uiteraard ook aanspreken, dat is mogelijk makkelijker. die verhalen het vervolgens weer op liander. en die verhalen het dan weer op hun verzekering.