Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

si
sieberenb - 03-05-2017 11:37:55
Winkels & Webshops

Geld terug

De wet is in deze duidelijk: indien men een artikel heeft gekocht dan bestaat er een wilsovereenkomst. deze wilsovereenkomst kan alleen te niet worden gedaan met goedvinden van de koper en de verkoper. er zijn uitzonderingen: ten eerste geldt voor bepaalde zaken een bedenkperiode. na de koop kan men binnen die bedenkperiode terugkomen op de koop en moet de verkoepr daarin meewerken. ten tweede kan het zijn dat een artikel niet voldoet aan de eisen, die redelijkerwijs gesteld mogen worden aandat adrtikel. de verkoper is dan gehouden dit artikel ter plekke te repareren, gaat dat niet dan vervangen en alleen in het geval dat ook dàt niet mogelijk is kan de koper de koopsom terugvorderen. de termijn hiervoor is de tijd die -eveneens redelijkerwijs- gekoppeld kan worden aan de normaal te verwachten levensduur van dat artikel.

s.p. boltjes