Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

boppe1943
boppe1943 - 03-05-2017 11:39:13
Winkels & Webshops

Geld terug

Zoals al gezegd: koop = koop. een verkoper is absoluut niet verplicht om een artikel terug te nemen als u het achteraf toch niet wilt hebben (en daar kan ik nog in komen ook). u mag dus eigenlijk nog blij zijn dat u de kledingstukken terug heeft mogen geven en een tegoedbon heeft gekregen. als u echter spullen koopt aan de deur, via een verkoopdemonstartie, via internet, telefoon of op straat dan heeft u bijna altijd een bedenktijd van 14 dagen. zelfs al zou de kleding kapot of bevlekt e.d. zijn geweest had u nog geen recht op teruggave van het geld, alleen op vervanging of reparatie. vraag voortaan vooraf gaande aan de koop of u uw geld terug kunt krijgen als de aankoop tegenvalt. maar beter nog: ga in de winkel goed na of u de dingen die u wilt kopen echt wel wilt hebben.