Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hansje klein
hansje klein - 17-05-2017 16:57:28
Voeding & Gezondheid

Speltbroodjes van albert hein

Marketeers en economen noemen dit de 'elasticiteit van de productprijs' ...

bij het introduceren van een nieuw product wordt géén winst gemaakt, alleen maar lekker-gemaakt en na een bewezen acceptatie bij consumenten komt het spannende moment tot welke prijs de consument bereid is te blijven consumeren.

helaas doet de concurrentie dit ook en voert hetzelfde product binnen de kortste keren in om zo veel mogelijk van het nieuwtje te kunnen meeprofiteren. dan is het meestal spoedig einde van de winst-vlaggestok. voelt u zich nu benadeeld? dan smaken die ah-broodjes ook niet meer ... maar een topic over de economische wetmatigheden zal dit niet worden wanneer u vergeet óók een zinvolle vraag te stellen.

een ander verschijnsel is, dat op de eerst zowinstgevende broodjes gespaard moet gaat worden ... en dat is meestal door slechtere/goedkopere grondstoffen te gaan gebruiken, waarmee ik tot uitdrukking wil brengen: "koop die dure broodjes, gewoon verder zolang ze nog lekker smaken!"

of speltbroodjes gezonder zijn? maar dat was de ontbrekende vraag niet ... dus zijn alle antwoorden off-topic?