Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster1
zoekster1 - 31-05-2017 18:13:39
Garantie & Verzekeringen

Kapot 7 maanden na afloop garantie......

Allemaal onzin wordt hier verteld. mocht de tv echt non-conform de overeenkomst zijn dan heeft u recht op kosteloos herstel. de bewijslast voor de non-conformiteit ligt wel bij u.

leest u dit klik https://blog.iusmentis.com/2008/04/26/reparatiekosten-verboden-bij-een-consumentenkoop/" target="_blank">hier even door. als de verkoper u door heeft verwezen naar de fabrikant, dan moet hij in geval van non-conformiteit u de kosten vergoeden. het enige dat hierbij lastig is dat u het moet zien af te dwingen. een rechtsbijstandverzekering is dan wel erg handig.

uit de link:

herstel of vervanging moet “kosteloos” zijn, zo staat in de europese richtlijn (1999/44/eg) waar dit allemaal op gebaseerd is. en kosteloos betekent ook echt kosteloos. de winkelier mag dus op geen enkele manier geld vragen wanneer de consument zijn recht op herstel of vervanging komt uitoefenen.