Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ronny530 - 18-06-2017 09:27:34
Auto & Vervoer

2e hands importauto's herkennen en hun cv vinden.

Het rdw kijkt bij de keuring voor import auto's eigenlijk nergens naar wat betreft de km stand. de km stand wordt overgenomen uit de auto en krijgt het stempel "geen oordeel" mee. de nap is sinds het rdw km standen beoordeeld en beschikbaar stelt eigenlijk overbodig geworden en dus zeer laagdrempelig geworden. zolang eu landen de kentekenregisters niet met elkaar koppelen blijft er een gat in km stand als de auto in of uitgevoerd wordt dus blijft het een gok of de km stand kloppend is. toch zijn er een aantal zaken te controleren om vast te stellen of de km kloppend zou kunnen zijn denk aan de algehele staat van het interieur, de mate van slijtage van het stuurwiel, de pedaalrubbers en de opdruk van de knoppen die willen door overmatig gebruik nog wel eens vervagen. de map met de handleiding en het onderhoudsboekje moet compleet zijn dus als enkel het onderhoudsboekje aanwezig is en de rest niet dan is de kans aanwezig dat die gekopieerd is. alle bijbehorende sleutels dienen bij de auto mee geleverd te worden, dienen origineel te zijn en mogen geen overmatige slijtage vertonen want een auto met 20.000 km op de klok met versleten sleutels roept wel vragen op. dit zijn punten de een eventuele koper zelf kan controleren maar nog veel beter is het om voor de aanschaf een aankoop keuring bij een erkend keuringstation uit te laten voeren, een goede verkoper zal er geen moeite mee hebben maar als de verkoper daar moeilijk over doet de auto laten staan.