Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

aurora1
aurora1 - 28-06-2017 00:44:02
Auto & Vervoer

Gebruik visa card

De tekst uit de link:
"
de kwaliteit van benzine en diesel kan per benzinepomp verschillen:

de meningen of de kwaliteit en het verschil van diesel en benzine zijn zeker verdeelt. toch is het echt zo dat de kwaliteit per tankstation kan verschillen. dus het wil niet zeggen dat alle shell benzine stations de zelfde brandstof verkopen. de reden van dit mogelijke verschil tussen bijvoorbeeld benzine komt door de manier van distributie. vanuit nederland halen alle pompstations hun brandstof uit dezelfde regionale brandstof depots . dus of het nu om texaco, q8, esso, witte pompen, bp of shell gaat zij gebruiken vanuit een bepaalde regio allemaal dezelfde basisbrandstof. deze brandstof voldoet aan de europese kwaliteitsnorm. wat wel mogelijk is dat de kwaliteit per regio verschilt. de reden en oorzaak is zoals eerder aangegeven het distributiesysteem. de brandstof vanuit het depot in het westen kan uit een ander deel van de markt komen dan de brandstof vanuit het depot in het oosten van nederland. daarlangs voegen alle benzinepompen (merken) hun eigen dopes – additieven toe aan de brandstof. deze kunnen bijvoorbeeld voor een betere verbranding zorgen of het schuimen van de brandstof tegen gaan. denk daarbij bijvoorbeeld aan shell v-power deze brandstof heeft een formule met dubbele werking (motor ingrijpend te reinigen en prestatie verhogend)
minder lang rijden met het zelfde aantal getankte liters: volle tank benzine per tankstation verschillend:

het zelfde aantal liters benzine getankt en veel minder kilometers gereden. wie kent deze discussie niet. veel mensen hebben wel hun bedenkingen bij de brandstofboeren. maar waar kan het aan liggen? zoals eerder aangegeven komen de brandstoffen uit de zelfde brandstof depots. wel worden er per merk brandstof dopes/ additieven aan de brandstof toegevoegd. deze zorgen bijvoorbeeld voor een betere verbranding . maar wellicht hebben deze dopes ook invloed op het verbruik van de auto. is een liter wel een liter die uit de benzine pomp komt? het is altijd de vraag of de pomp goed is afgesteld en u inderdaad de liters in de tank gooit die de pomp aangeeft. buiten al deze onzekerheden hebben we natuurlijk ook nog de brandstofprijs die per pomp verschilt. ook zijn er benzinepompen die de prijs in spitsuren omhoog gooien. conclusie het is zeker de moeite waard dit alles op een rijtje te zetten en oplettend te zijn tijdens het tanken. het is perslot van rekening een erg duur betaald goedje.
)


tweede oging w.b. link geeft hier wederom een error daarom de tekst hierboven: http://www.autoweetjes.com/verschil benzine en diesel per benzinepomp.html" target="_blank">http://www.autoweetjes.com/verschil benzine en diesel per benzinepomp.html