Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Pr
Prikkert - 05-07-2017 20:04:56
Computers & Telefonie

Contract telfort stilletjes vernieuwd bij verhuizing


in principe kan het heel goed zijn dat u inderdaad een nieuw contract bent aangegaan, ivm de nieuwe voorwaarden van het nieuwe pakket. 
ik denk dat hier sprake is van miscommunicatie of onjuiste informatie. 

gelukkig is er de wet koop op afstand die zegt dat een consument bij een aankoop via de telefoon, zoals bij u het geval is, recht heeft op een bedenktijd van 14 dagen. 
deze gaat in op het moment van levering, of vanaf het moment dat u de bevestiging heeft ontvangen. hier moet trouwens expliciet in vermeld worden dat u recht heeft op kosteloze ontbinding van de koop gedurende deze 14 dagen. 

als deze termijn u niet wordt meegedeeld dan wordt de bedenktijd verlengd tot het moment dat die termijn u voor het eerst wordt gemeld. vanaf dan heeft u 14 dagen recht van annuleren. 

aangezien u geen orderbevestiging heeft ontvangen is die termijn u niet aangezegd, dat houdt in dat u nu op ieder moment kunt annuleren. 

telfort mag dan wel de periode dat zij de diensten hebben geleverd in rekening brengen. 

ik denk dat u hiervoor het best een aangetekend schrijven kunt versturen naar telfort.
zelf heb ik ook een goede ervaring met klachtenkompas.nl, na melden van de klacht daar wordt door een speciaal team deze klacht behandeld. is het proberen waard!