Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ge
george321 - 13-07-2017 13:14:51
Geldzaken & Recht

Verplichte automatische incasso

De vraag is: kunnen zij dit verplichten?
nee, hoewel, we leven niet meer in de tijd dat het fondsmannetje en de huurbaas met zijn leren tas van deur naar deur ging maar in 2017.
maar u heeft zich aangemeld met de acceptgiro optie. dit betreft een jaarlijksebetaling die je als je geen betalingsverzoek krijgt zou kunnen vergeten. ik zou de autoincasso weigeren op deze gronden, ze kunnen u zonder kosten per email een maand vooraf een nota sturen die u dan gewoon op tijd kunt betalen, dit doen heel veel bedrijven gratis. het is in mijn visie alleen gemak voor de verzekering dat ze u dit willen verplichten, zeker met een jaarbetaling. dat je kan storneren is prettig, maar het kan gewoon op een verkeerd moment komen dat ze gaan incasseren. die melding dat de incasso eraan komt is drie dagen vooraf. laat ze een email sturen, met de noodzakelijk betaalgegevens, kost niets en daarmee af. overigens, als u terechte schade wilt claimen heeft u ook geen incasso optie op de rekening van de verzekeraar.