Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

er
erky - 09-08-2017 13:34:25
Computers & Telefonie

Het rinkelen (dus niet het opnemen) van de telefoon is bellen=betalen.

Hoi sands,
bij een standaard abonnement betaal je twee dingen, namelijk de aanvang van het bellen en de minuten. bij het aangaan van diverse (helder geschreven) voorwaarden is het verschil tussen deze twee duidelijk aangegeven. dus als ik mobiel bel naar een ander en het gesprek duurt minder dan een minuut, dan betaal ik de eerste aanslag plus 1 minuut. de consumentenbond heeft al eens gevochten voor het betalen per seconde en niet per minuut, waarbij dus alles naar boven wordt afgerond!

als ik dus iemand bel en ik laat de telefoon slechts 1x overgaan, dan heb ik wel gebeld, maar niet gesproken. bij vaste telefoons werkt dit volgens mij bij sommige providers ook al zo. je maakt gebruik van hun netwerk met de belopdracht, ook al heb je geen verbinding / gesprek gehad. dit zijn vooral die kleine lettertjes die vast wel ergens staan, maar dan wel zo dat je ze normaliter moeilijk vindt.

een belrondje naar andere providers zou nog wel eens flinke schrik kunnen opleveren bij het 'heel blond' vragen naar deze kwestie. juridisch ben ik bang dat je geen poot hebt om op te staan, als mens ben ik het volkomen met je eens dat die kosten voor het gebruik van het netwerk in het vastrecht van het abonnement zouden moeten zitten, feitelijk betaal je nu 2x voor hetzelfde recht, namelijk het gebruik van het netwerk!
groet en succes!
erky