Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ni
Nikoss - 30-08-2017 11:50:15
Geldzaken & Recht

Te laat voor zorgtoeslag 2015

Ik zou zeker bezwaar maken. ik heb zelf ook dergelijke ervaringen gehad met de belastingdienst.
er wordt traag of niet gereageerd. het werkt tegenwoordig meer digitaal ja, maar de service verlening van de belastingdienst is in mijn ogen hopeloos en ondermaats.

bezwaar maken zou ik doen met de volgende argumenten:
hoezo schat de bd ineens het verzamelinkomen op 43.000 euro, is daar een geldige reden voor?
hebben zij per brief of expliciet aangegeven dat de zorgtoeslag is stopgezet en weer opnieuw moest worden aangevraagd?
hoezo kan de bd het adres niet wijzigen op uitdrukkelijk verzoek van belastingplichtige?

het is toch van den zotte als je een dergelijk laag inkomen hebt, de bd eigenhandig het inkomen zo fors naar boven aanpast, terwijl daar kennelijk geen reden voor is. m.i. valt de bd dan zelf het nodige te verwijten. het is veelal 1-richtingsverkeer.
de bd had niet het recht om de zorgtoeslag stop te zetten, dat lijkt me een heel belangrijk argument.

ik heb zelf ooit ergens in 2012 een soortgelijke zaak gevoerd tegen bd en 1 dag voor de zittingsdatum bij de rechtbank kreeg ik telefoon van de desbetreffende inspecteur, of ik het beroep wilde intrekken. eerst grote epistels, waarom ik wel geen gelijk zou hebben. uiteindelijk ben ik toch in het gelijk gesteld. en om de procedurekosten zou je het m.i. niet moeten laten, al ben ik niet op de hoogte van de actuele tarieven.

daarnaast is het op zijn minst verbazingwekkend dat je niet normaal je adres aangepast krijgt. de bd kan normaliter redelijk eenvoudig contact zoeken met de belastingplichtige, maar andersom kun je heel moeilijk je verhaal kwijt, als het al wat persoonlijker wordt.
de helpdesk is in alle gevallen ook niet alles, ik heb liever een contactpersoon met persoonlijk contact.
dat vind ik heel erg jammer.