Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

edrick3
edrick3 - 31-08-2017 15:11:43
Computers & Telefonie

Iphone 6


wat zijn uw rechten bij een ondeugdelijk product?

is een product ondeugdelijk? dan hebt u recht op een gratis reparatie óf een nieuw product. dat moet binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. de verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. u kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. in zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.


gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? of is er binnen zes maanden iets mis met het product? dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. gaat het product na zes maanden of langer kapot? dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? of hebt u het verkeerd gebruikt? dan moet u de reparatie zelf betalen. u hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.


de verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. de verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. u hoeft dat echter niet te doen. de verkoper blijft verantwoordelijk. kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.


voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. moet u van de verkoper wel bijbetalen? dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. u kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.



https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-niet-akkoord-bijbetalen-reparatie-ondeugdelijk-product" target="_blank">voorbeeldbrief - niet akkoord bijbetalen bij reparatie ondeugdelijk product


van de site vanhttps://www.consuwijzer.nl/thema/garantie" target="_blank"> consuwijzer: