Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
majkersten - 14-09-2017 18:15:47
Computers & Telefonie

Youfone torenhoge rekeningen


ook ik wil graag mijn ongenoegen uiten over youfone.


 


op 4 augustus vertrok ik met mijn gezin voor een vakantie naar sicilië op het moment van vertrek had ik ruim meer dan 1,3 gb aan data-tegoed nog over. mijn databundel is 1,5 gb groot en daarmee kom ik normaalgezien ruim uit iedere maand.


tijdens mijn vakantie maak ik enkel gebruik van de databundel om mijn mail te checken en dagelijks het overzicht van de krant te lezen. kortom, mijn bundel is ruim toereikend hiervoor.


 


wat schets mijn verbazing, op 11 augustus ontvang ik een sms-bericht van youfone dat ik 80% van mijn data-bundel heb verbruikt en dat mb’s buiten de bundel worden belast met € 0,04/mb. verbaast laat ik het bericht aan mijn vrouw lezen en contoleer ik de ap van youfone, wat ik overigens dagelijks doe tijdens vakanties, om te zien wat ik verbruikt heb. hier zie ik dat er eigenlijk niets aan de hand is. er is nog ruim tegoed aanwezig !?!


 


op 12 augustus check wederom mijn ap en wat schetst mijn verbazing…….ik heb mijn bundel volledig verbruikt én ik heb inmiddels 248 mb buitende bundel verbruikt !? met stomheid geslagen over deze hoeveelheid data zie ik vervolgens ook nog dat ik niet voor 0,04 /mb maar voor 0,10 per mb wordt aangeslagen.


 


hierop heb ik vanuit het buitenland contact gezocht met youfone om opheldering te krijgen. het antwoord was kort maar krachtig; meneer op onze site staat het tarief van 0,10/mb en het sms-bericht dat u heeft ontvangen is niet van ons maar van kpn! kortom betalen. het bedrag is uiteindelijk opgelopen tot € 56,55!


 


bij thuiskomst heb ik nog geprobeerd met diverse screenshots e.e.a. te verduidelijken echter zonder gewenst resultaat.. youfone wilde me €10,= in mindering brengen. wat een belediging! overigens heb ook ik in mijn overzicht gezien dat ik bijna 24 uur per dag online ben geweest en zelfs het 's nachts hoeveelheden mb's heb gebruikt.


 


beste mensen, het is me niet eens zozeer om het geld maar des te meer omdat de klanten worden misleid en bedondert dat ik hieraan aandacht wil besteden op deze plek.


 


bezint eer ge aan youfone begint, het is een boevenclub! trap er niet in !!!


maurice