Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Marko Jablan
Marko Jablan - 18-09-2017 07:57:37
Vakantie & Reizen

Waarom biedt booking.com annulerings mogelijkheid bij non refundable boeking?

Booking.com heeft standaard een annuleringsmogelijkheid ingebouwd, omdat ze een volledige bemiddelingsservice willen bieden en de programmeurs de optie 'annuleren zonder terugbetaling' onhandig hebben verwerkt in de site.

in de reisbranche is het gebruikelijk om bij annulering kort voor aankomst de volledige kosten in rekening te brengen. in jouw geval hangt het dus van de boekings- en aankomstdatum af: heb je kort voor aankomst geboekt, dan wordt dat gezien als definitieve boeking zonder regresrecht. hier bestaat uitgebreide jurisprudentie over; de geschillencommissie reizen is het beste beginpunt om te zoeken.

als je direct bij het hotel boekt, zijn de annuleringsvoorwaarden overigens vaak gunstiger dan via booking.com.
(een maand geleden heb ik direct een hotel geboekt, inmiddels zijn de plannen veranderd en het was geen probleem om de reservering naar een ander weekend te verplaatsen. maar had ik via booking.com geboekt, dan was het duurder geworden: 1x annuleren en 1x nieuwe reservering.)