Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

newmikey
newmikey - 18-09-2017 10:36:11
Vakantie & Reizen

Waarom biedt booking.com annulerings mogelijkheid bij non refundable boeking?

Non-refundable boekingen zijn vaak goedkopere "deals" waarbij u een forse korting krijgt en de hoteleigenar de zekerheid dat de kamer in ieder geval niet onbetaald blijft. u hoeft de non-refundable optie niet te kiezen maar als u dat wel doet loopt u een risico bij annulering. imho hoeft u bij een non-refundable boeking ook niet te annuleren, de optie staat nu eenmaal in het systeem. in sommige landen zou dat misschien nog een naheffing wegens toeristenbelasting kunnen voorkomen - maar dat is een aanname.

annuleren betekent zeker niet "dat de consument zijn geld schenkt aan het hotel", dat heeft de consument al gedaan toen hij de boeking maakte en akkoord ging met de betaling. het is in de reiswereld niet ongewoon om meerdere boekingsklassen te hanteren, met betere of slechtere annuleringsvoorwaarden - zie daarvoor bijvoorbeeld de verschillen tussen het goedkoopste vliegticket en een full-flex ticket.

op uw tweede vraag kan ik korter zijn. u betaalt helemaal geen 100% annuleringskosten. u bent overeengekomen om, in ruil voor een korting, het gehele bedrag vooruit te garanderen/betalen waarbij volslagen duidelijk was bij het boeken dat deze boeking niet-flexibel was. vergelijk het met het bestellen en vooruit betalen van een produkt in een winkel dat u vervolgens nooit komt ophalen. of vergelijk het met de aankoop van een op maat gemaakt produkt wat vervolgens niet wordt afgenomen.