Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 25-09-2017 07:30:56
Winkels & Webshops

Iets gekocht op marktplaats, komt kapot aan, wie is verantwoordelijk

Hallo koos heijer , 

product is beschadigd .





vaak koopt u via marktplaats bij een particulier. dan zijn de regels die gelden bij aankoop bij een bedrijf, niet van toepassing. hierdoor heeft u niet dezelfde consumentenbescherming. wel moet de verkoper nakomen wat hij heeft beloofd.


is uw aankoop beschadigd, terwijl u dit niet hoefde te verwachten? dan moet de verkoper zorgen voor een onbeschadigd product.


beschadiging ontstaan tijdens verzending

is de beschadiging ontstaan tijdens de verzending? dan hangt het af van de afspraken die u met de verkoper over de verzending maakt wie het risico draagt:



vermeldt de verkoper in de advertentie dat hij het product verzendt of bezorgt? dan is het risico voor hem. hij moet het aankoopbedrag aan u terugbetalen of het product opnieuw verzenden als dat mogelijk is.
staat in de advertentie "verzenden voor risico van de koper"? dan ligt het risico bij u.
geeft de verkoper duidelijk aan dat u het product moet ophalen en verzoekt u zelf om verzending? dan ligt het risico ook bij u.


wanneer u als koper een product aangetekend laat verzenden, kunt u de schade verhalen op de verzekering.


controleer altijd het product

u bent als koper verplicht het product zelf te controleren of het werkt zoals afgesproken en of het er uitziet zoals in de advertentie. het is daarom verstandig om een product op te halen in plaats van te laten opsturen.


onbeschadigd product ontvangen

stuur de verkoper een brief of e-mail. geef hierin aan dat u alsnog een onbeschadigd product wilt ontvangen, zoals in de advertentie stond aangegeven. gebruik hiervoor onze https://www.juridischloket.nl/media/1379/voorbeeldbrief-ingebrekestelling.docx" target="_blank">voorbeeldbrief.


heeft u niet de volledige gegevens van de verkoper? of geeft de verkoper het geld niet terug? neem dan https://www.juridischloket.nl/contact" target="_blank">contact op met ons op om te kijken wat u in uw situatie kunt doen.

bron : juridisch loket.nl