Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

er
erky - 09-10-2017 13:57:35
Elektronica & TV

Ziggo mediabox start langzaam op

W13ear,
wat jullie mediabox heeft is erg extreem. onze (basis) mediabox is ook traag, tenminste dat vind ik. opstarten (bij inschakelen) duurt meer dan 30 seconden, een reactie van de box op zappen is 1x knopje indrukken en dan 3 sec. wachten totdat het nieuwe kanaal komt. als ik de interne gids raadpleeg moet ik zeker 12 sec. wachten totdat het blauwe vlak komt en dan nog ongeveer 2 sec. eer de gids compleet en leesbaar is. onze horizon is een half jaar oud en het is geen xl zoals die van jou.
als jij ook internet van deze provider hebt test dan of er wel minimaal 25 mbps (megabits per seconde) downloadsnelheid is via internet. ga naar www.speedtest.net. zo test je of het verkeer tot het modem snel genoeg is. de kabel naar jouw huis kan slecht signaal geven, de kabel van de muur (of meterkast) naar de mediabox kan slecht zijn en dat zijn zeker factoren die invloed uitoefenen. tenslotte mag ik hopen dat ziggo al eens een andere mediabox heeft uitgeprobeerd. tenslotte kunnen ze met die moderne modems van tegenwoordig heel veel vanaf hun technische dienst (klantenservice) uitlezen. is het modem trouwens al zo'n witte?
tot slot: als je echt ontevreden bent, schrijf dan eens ouderwets een brief naar het hoofdkantoor in amsterdam. dan krijg je mogelijk eindelijk hulp die effect heeft, want elke keer een klantenservice gast aan de lijn met beperkte kennis en mogelijkheden is niet leuk. geef natuurlijk aan dat je compensatie wil. wettelijk is het zo dat als je ze 3x de gelegenheid hebt gegeven tot reparatie je iets alternatiefs mag eisen, bijvoorbeeld een ervaren monteur, nieuw modem en/of nieuwe horizon of ga er weg en kies voor een asdl provider.
dit is een kwestie van lange adem, die ervaring heb ik tenminste.
succes, erky