Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
nethead - 08-12-2017 19:57:07
Garantie & Verzekeringen

Aanvraag arbeidsongeschiktheidsverzekering geweigerd

nog even ter aanvulling:
de manier waarop een aanvraag word behandeld en de voorwaarden die worden gesteld voor acceptatie zijn een goede graadmeter voor de te verwachten manier van afhandeling van een eventuele claim op de polis.

m.a.w. een maatschappij die zoals klaverblad hier deed zoekt naar eventuele redenen om je te weigeren zal ook bij een claim dezelfde mentaliteit laten zien en gaan zoeken naar redenen om niet te hoeven betalen.

een goede maatschappij gaat anders te werk. die hanteren wel een aanvraag formulier maar zullen niet meteen weigeren of accepteren zonder eerst een vervolg afspraak (vaak via een adviseur) middels een gesprek zal dan worden besproken wat je werkzaamheden inhouden , hoe je je tijd buiten het werk besteed en aan de hand daarvan word een risico analyse gedaan waar dan een overeenkomst uit komt en een premie bedrag waar beide partijen dan vervolgens hun accoord aan geven. 



als je op deze manier word behandeld bij het instappen kun je er ook bijna vanzelfsprekend vanuit gaan dat je weinig tot geen problemen zal hebben bij een claim.

succes met zoeken naar de juiste verzekeraar.  het zal best wat tijd gaan kosten en vergelijk veelvuldig alvorens een beslissing te nemen want dit telt minstens zo zwaar als bij wijze van spreken het kiezen van een levenspartner want je zit er na die keuze hopelijk voor je gehele (arbeids)leven aanvast.