Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

AWYeah28
AWYeah28 - 17-12-2017 16:11:20
Elektronica & TV

Philips tv 2 jaar oud stuk

Beste kater,

een vervelende situatie. de verantwoordelijkheid voor een deugdelijk product, waar u volgens de wet recht op hebt, ligt bij de verkoper en die is helaas faillet. de fabrieksgarantie is verlopen, dus ook daar valt niets te halen. anders dan bij de verkoper is bij de fabrikant wel exact de garantietermijn geldig en hoeft deze wettelijk geen coulance te verlenen.
het aanbod van tv's wisselt tegenwoordig zó snel dat het voor fabrikanten totaal niet meer rendabel is om onderdelen op voorraad te houden. in plaats daarvan wordt bij garantie of coulance simpelweg een nieuw toestel aangeboden, waarvoor bijbetaald moet worden al naar gelang de leeftijd van het te vervangen toestel.

wat ik even niet begrijp: u schrijft dat er een monteur langs is geweest, maar verderop heeft u het er over dat het toestel 'in onderzoek' is. staat de tv nu nog bij u in huis of is deze opgehaald? hebt u wel duidelijkheid over eventuele onderzoekskosten die nog in rekening kunnen worden gebracht?

als een nieuwe televisie voor u geen optie is, kunt u ook een tweedehands televisie met hdmi-poort zoeken en een chromecast kopen om toch uw apps te kunnen gebruiken. of u koopt een toestel met achteraf of uitgesteld betalen, zodat u na de feestdagen de financiën kunt regelen.

succes!