Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lemmy
lemmy - 27-12-2017 19:26:03
Huishouden & Energie

Wasmachine stuk bij aflevering. waar heb ik recht op?

Omdat de machine defect is afgeleverd, heb je gewoon recht op reparatie binnen redelijke termijn of een vervangend, werkend en vergelijkbaar apparaat.
die 6 maand garantie is op zich mooi (misschien), maar in dit geval gaat het om een product welke al defect was, dus is die garantie minder relevant.

de vraag is echter hoeveel tijd en energie je hierin wilt steken. even informeren bij het juridisch loket kan inderdaad geen kwaad. volgens mij is er wel een soort standaardbrief welke je hiervoor zou kunnen gebruiken (maar dat weten zij wel).

of dit naar tevredenheid zal worden opgelost is, gezien de kennelijke reputatie van dit bedrijf, maar de vraag. ik zou in ieder geval geen extra geld betalen. dit zou je hooguit moeten overwegen als er daadwerkelijk een werkend apparaat bij jou wordt afgeleverd en welke je dan ook kunt testen. het spreekt voor zich dat betaling pas kan volgen nadat alles goed is bevonden (door jou dus). of dat bij een dergelijk bedrijf ubehaubt mogelijk is is maar de vraag (en, nogmaals, gezien de kennelijke reputatie is het maar zeer de vraag of je voor 110 of 140 euro uiteindelijk tevreden bent met het product).

je moet het bedrijven met oplichter-achtige praktijken echter ook niet te makkelijk maken. dus ik zou zeker even navraag doen bij (bijv.) juridisch loket en het bedrijf aangetekend in gebreke stellen als het probleem niet opgelost wordt (als leverancier zijn zij dat in dit geval namelijk gewoon verplicht).